Delicious LinkedIn Facebook Twitter RSS Feed

Jenis-jenis Kapel

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh...


Pada entri kali nie aku nak ceritakan sedikit mengenai beberapa jenis kapel yang wujud di muka bumi Malaysia ini. Zaman sekarang kan tengah hangat pasal kapel2 nie..trend la katakan... Kebanyakkan diorg nie kita boleh nampak di shopping complex, taman2, kebun bunga, warung2, kedai buah dan yg sewaktu dengannya...Jadi mana2 yg terasa sambal tu cepat2 la minum air...

 Gambar kartun je...

  • Awek cun bergandingan dengan pakwe yang tak hensem

Kalau korang perhatikan golongan yang nie adalah yang paling banyak dijumpai.  Awek punyalah cun mengalahkan model tapi sangkut dekat pakwe yang mukanya iras2 dengan penjenayah pecah rumah. Aku tak tau la kalau dah selera awek tu mmg nak dgn penjenayah kan...tp kalau diperhatikan muka balak tu ada sedikit takabbur. Yela dapat awek mantap sapa tak bangga beb...Lepas tu siap pakai spek Rayban lg semata2 nak menambahkan kemachoan yg tak semenggah.

Kadang2 tu kalau si balak nie wat lawak jarang awek tu nak gelak..Paling kuat pun dia akan senyum je (amek hati punya pasal)..Kebiasaannya pakwe2 jenis nie dikatakan mempunyai dompet yg tebal..Kira terjamin la diorg nie...Setakat muka je hensem tapi sen pun takde takkan nak duduk kat taman je ye tak...

  • Awek tak cun bergandingan dengan pakwe hensem

Jenis yg nie pun memang ramai gak.. Kalau diperhatikan si awek nie mempunyai perasaan cemburu yang melampau-lampau.. Time keluar berdua pulak awek nie akan memegang erat2 tangan balak dia sehinggakan boleh terputus urat sendi.. Lepas tu pantang nampak awek cun jeling kat pakwe dia mula la dia jeling balik sampai nak terkeluar biji mata.. Even makcik pun dia nak jeles..Takut betul pakwe dia kena rampas...

Kebiasaannya pakwe2 nie akan berasa segan dgn perangai awek diorg. Orang ramai dan termasuk aku jugak akan mengatakan bahawa sah si balak tu dah kena 'manderem'...Atapun pakwe tu jenis buta seni.. Boleh jadi jugak si awek tu jenis banyak duit dan support segala perbelanjaan pakwe diorg...tinggal goyang kaki je la...


Nie kapal bukan kapel Is oi...

  • Awek cun bergandingan pakwe hensem

Jenis sebegini memang takde bawak masalah pun pd masyarakat sekeliling.. Malah lebih disenangi orang ramai...Sama cantik sama padan... Diibaratkan macam aku dengan Nora Danish la lebih kurang...hahaha

  • Awek tak cun bergandingan pulak dengan pakwe tak hensem

Jenis yg nie aku rasa takde orang heran pun....

  • Pasangan lesbian

Haram....Kebiasaannya akan ada seorang yang bertindak sbg lelaki (pengkid) yg mana dia akan menjaga yg seorang lagi.. Nak jadi hero la tu... Tapi kalau korang perasan kebanyakan awek2 nie semua comel2 belaka...Siyes beb gua tak tipu...Dan kebanyakkan diorg bila aku tanya kenapa beralih arah mesti jawapan yg aku dengar sama je. Alasan sbb dah serik ditipu lelaki..(klasik)

Kalau nak detect diorg nie agak payah sikit.. Yela kita tengok je rapat semacam padahal sahabat sejati (ye la tu)... Tp ad org cakap selalunya diorg pakai cincin kat ibu jari...Tak tau la jari tangan ke kaki..haha

  • Pasangan gay

Haram jugak....Golongan yg nie memang aku anti.. Aku gelarkan sbg golongan x berketurunan... Korg tak geli ke men lawan2 pedang...Nak detect diorg nie senang je.. Agk2 kalau nampak lelaki jalan berdua2an sambil berpegangan tangan memang betul la tu...


  • Awek melayu berpasangan dengan foreigner

Kalau dalam bahasa melayu aku istilahkan sbg warga asing.. Apa dah takde lg ke lelaki melayu dalam malaysia nie..Kalau dapat yg dari jenis mat2 saleh takpe gak..Sekurang2nya dapat gak bawak masuk islam.. Nie tak..yg takde permit tu jgak yg di kejarnya... Lepas tu dah kena bawak lari baru terhegeh2 nak suruh bawak balik...

  • Awek melayu berpasangan dengan Awang Hitam

Jenis yg nie pun aku berbulu gak tengok.. Rasa aku dah pupus agaknya lelaki2 melayu sampai kayu arang dipilihnya...Kan melambak lg jejaka2 tanahair yg boleh dibuat pilihan (macam aku).. takkan la org minyak tu jgak yg nak dikejar...Alasannya diorg romantik...Silap2 jadi keldai dadah takpun hamba seks...

  • Pasangan yang diredhai

Dan tak lain tak bukan adalah pasangan suami isteri...Rasa aku takde sapa nak marah kalau keluar berpegang tangan..Sikit pun tak berdosa..Tp selalunya diorg nie malu nak wat sbb malu tengok perangai tak senonoh pasangan2 di atas...


Boleh pegang-pegang

Sebenarnya banyak lagi jenis2 kapel tp aku rasa kalau citer semua mau jadi 1 kitab...Mungkin ad yg betul dan ada yg salah...tp nie berdasarkan pemerhatian aku...Zaman sekarang nie gaya kapel dah macam laki bini.. Kalau ada apa2 yg nak dibangkang xde masalah...

p/s: Gua tak main la kapel2 nie...jumpa je kahwin terus..haha

2 comments:

Fatin Zulkifli said...

eh. still going on. tech com dah tukar bahase melayu rupenye ;)

Shazana Hanis said...

ur p/s same with me..heeeee..

Post a Comment